Friday, May 22, 2009

Mascarpone málnával

Jenny foldiepres tortajanak kremjet vettem alapul, csak epp nem tortaba toltottem, hanem kehelybe ;-)

Hozzavalok:
2 ek. finomitatlan cukor
150 ml tejszin
275 g mascarpone
fel vaniliarud
fel narancs reszelt heja
150 g friss malna
2 ek. szamoca v. malna konzerv / dzsem

Egy talban a cukrot felontottem a tejszinnel es addig kevertem, amig el nem olvadt benne a cukor, majd hozzaadtam a mascarponet es kezi habverovel 5-8 percet kevertem, mig el nem kezdett besurusodni. Beletettem a fel narancs finomra reszelt hejat es a vaniliarud belsejet. Ujra atkevertem, hogy a narancs es a vanilia mindenhova eljusson.

Kehely/pohar aljara par szem malnat tettem, erre szedtem a kremet, ket-harom malnaval diszitettem es megkentem dzsemmel (2 ek. dzsemet 1-2 ek. vizzel atforraltam, hagytam kihulni). A poharakat folpackkal fedtem es par ora hutobe tettem.

Tipp: a malna a kremel ossze is keverheto, akar talalas elott is v. talalas utan, izles szerint. A malna mellett foldieper, ribizli, szeder, fekete afonya is kitunoen illik ehhez a kremhez.

>> Konnyu, friss, gyumolcsos desszert!

No comments: