Wednesday, March 31, 2010

Wholemeal Pear and Almond Flan


Hozzávalók:
4 db körte
1 rúd fahéj
1 csapott ek. barnacukor
grapefruitlé, fehérbor


A tésztához:
másfél csésze teljes kiőrlésű liszt
120 g margarin
csipet só, 3 ek. víz


A töltelékhez:
fél csésze teljes kiőrlésű liszt
fél tk. sütőpor
1 csésze darált mandula
40 g barnacukor
1 tk. vanília kivonat
2 db tojás
50 g puha vaj
3 ek. fekete áfonya lekvár


A körtét meghámozom, félbevágom, magházát etávolítom. Vágott felével serpenyőbe helyezem, felöntöm 1-1 dl grapefruitlével, fehérborral, megszórom barnacukorral, hozzáteszem a rúd fahéjat, és fedő alatt felforralom, majd kis lángon 5-10 percig párolom.

A lisztbe belemorzsolom a margarint. Amikor már morzsás, hozzáadom a vizet és tésztává gyúrom. Kinyújtom, piteformába terítem (23 cm), a széleit benyomkodom (hogy felvegye a formát), sütőpapírral kibélelem, babbal beterítem, majd 200 °C-on 15 percig sütöm, kiveszem a babot és a sütőpapír, és további 5 percig sütöm.

Közben elkészítem a töltelék. A liszthez hozzákeverem a sütőport, a darált mandulát és a barnacukrot. Belemorzsolom a vajat. Hozzáöntöm a villával felvert tojást, majd a vanília kivonatot. Csipet sóval ízesítem. Krémesre keverem.

A kisült tortaformát (a torta kérgét) kikenem a lekvárral, belekanalazom a habos tölteléket, díszítem a lecsepegtetett körtefelekkel és pár szem mandulával, majd 180 °C-on 25-30 percig sütöm.

[i] A recept eredetije:
The Mediterranean Table by Donatella Mancini, 2004 Lorenz Books, Pear and Hazelnut Flan, p222

No comments: