Saturday, December 25, 2010

Betlehemi angyalok

Szálljatok le, szálljatok,
Betlehemi angyalok,
Zörgessetek ma este meg
Minden pici ablakot.
Házikóba, palotába
Egy örömet vigyetek.
Boldog, édes, Boldog, édes
Ünnepet!

Christmas-Angels
Hozzávalók:
250 g liszt
60 g vaj
1 tk. szódabikarbóna
1 db tojás
35 g barna cukor
negyed csésze agave szirup
1 tk. őrölt gyömbér
1 tk. őrölt fahéj
negyed tk. őrölt szegfűszeg

A barna cukrot, agave nektárt, őrölt gyömbért, fahéjat és szegfűszeget alacsony lángon, kevergetve felforraltam, majd lehúztam a tűzről. Hozzáadtam a kockára vágott vajat és a szódabikarbónát, kevergetve elolvasztottam. Hozzáadtam a felvert tojást, majd a masszát az átszitált liszthez kevertem, és sima tésztává gyúrtam.

A tésztát előbb feleztem, majd sütőpapír alatt nyújtottam. Köröket szaggattam, amiknek a két szélét ferdén levágtam, azok lettek a szárnyak, a közepe a törzs. A két szárnyat összeillesztettem, majd ráhelyeztem a törzset, enyhén rányomtam. A fejnek pedig kis galacsinokból ujjal lapítottam köröket, amibe fanyárssal lyukat nyomtam, hogy a végén fel lehessen akasztani a fára.

Az angyalka figurákat sütőpapíros tepsin, 160 °C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem. Miután kihűlt, írókáztam (tojásfehérje, porcukor, kukoricakeményítő, ecet).

Christmas-Angels-start Christmas-Angels-set Christmas-Angels-baked-and-naked Christmas-Angel-tasted
Ötlet: The Cookie and Biscuit Bible by Catherine Atkinson, 2009

No comments: