Wednesday, December 15, 2010

Tepsis mini fánk

mini-baked-doughnutsHozzávalók (12 db mini fánkhoz)
A tésztához:
112,5 g (4 oz) liszt
1 bő ek. sütőpor, csipet só
2 csapott ek. barna cukor
2 csapott ek. olvasztott vaj
90 ml tej
1 db tojás


A tetejére:
1 csapott ek. barna cukor
mandula, makadámia, dió


A lisztet és a sütőpor összeszitáltam, hozzáadtam a cukrot és a sót. A tojást villával felvertem, majd a tejjel és az olvasztott vajjal együtt a liszthez kevertem.

A formát kitörölgettem olajos papírral, a tésztát belekanalaztam (háromnegyedig), majd 160 °C-ra előmelegített sütőben negyed orát sütöttem, végül megszórtam a cukorral elkevert darált diókkal.

-------
A formához kapott eredeti recept 24 fánkhoz:

mini-baked-doughnut-12-cup-tin225 g (8 oz) liszt
1 tk. vanília kivonat
175 g (6 oz) cukor
1 ek. vaj v. margarin (olvasztva)
2 ek. sütőpor
175 ml (6 fl oz) tej
2 db nagyobb tojás (felverve)
fél tk. só

4 comments:

Mézeskalács said...

Erről most eszembe jutott, hogy nekem is van ilyen tepsim, és kb 7 éve nem sütöttem benne semmit. Újra előveszem, a gyerekeim biztosan imádnák!

Anazar said...

Az a jó benne, hogy nem macerás egyáltalán, na meg, hogy 'reform'. Gyors fánk, olaj nélkül. Én még fasírthoz is el tudom képzelni a formát.

Moha said...

Mindig szemeztem egy ilyen formával, aztán mindig lebeszéltem magamat róla.... Most már nem fogom, ha szembejön:) Viszem a receptet!

Anazar said...

Én is évekig tologattam, halogattam, hogy ugyan minek, csak fánknak, de aztán rájöttem, hogy a muffinformát sem CSAK muffinhoz használom =)

Azért is tettem fel az eredeti receptet, hogy abból jobban tudtok gazdálkodni...