Tuesday, March 08, 2011

Sárgabarackos palacsinta (Pancake Day)

apricot-pancakes
Hozzávalók (10 db):
100 g liszt
csipet só
1 db tojás
300 ml tej
1 ek. olaj

A hozzávalókból sima tésztát kevertem, majd fél órán át (hűtőben) pihentettem. Egy vastag aljú serpenyőt felhevítettem, majd közepes hőfokon kisütöttem a palacsintákat. Mindegyik előtt az ecset hegyét olajba mártottam és vékonyan kikentem a serpenyőt. Az elkészült palacsintákat két tányér között tartottam melegen. Tálalás előtt megkentem baracklekvárral és megszórtam felcsíkozott aszalt sárgabarackkal.

[i] Az Egyesült Királyságban és Írországban a Húshagyókedd (Shrove Tuesday) két sokkal népszerűbb néven is ismert: Pancake Tuesday vagy Pancake Day (palacsinta kedd vagy palacsinta nap). A palacsintaevés a böjt kezdetét megelőző nap praktikusságra is utal, a 'gazdag' élelmiszerek, mint pl. a tojás, a tej, vagy a cukor felhasználását jelentette a 40 napos böjt előtt. Az írek legszívesebben vajjal, kristálycukorral és citromlével fogyasztják a palacsintájukat.

Tipp: Banános-juharszirupos palacsinta itt, Juharszirupos-mazsolás palacsinta itt, Vaníliás palacsinta forró földieperdzsemmel itt, Juharszirupos palacsinta itt

pancake-in-a-pan.
plain-pancakes

3 comments:

Pixie Pie said...

Nagyon fincsi lehet!
Majd nézz be hozzám egy kis meglepiért! ;)

Anazar said...

Pixie Pie, nagyon köszönöm a díjat, örülök, hogy a kedvenceid között vagyok. Kölcsönös ;-)

Anazar said...

Angi Angéla, köszöntelek a rendszeres olvasóim között :-)