Thursday, April 14, 2011

Kávés-rumos fagylalt ital

coffee-rum-ice-cream-drink
Múlt héten az átlagosnál jóval melegebb hetünk volt, 18 °C szinte végig (de még a hétvégén is), így árilis elején (megjegyzem, volt olyan nyár, hogy 15 °C-nál többet nem kaptunk). Az írek, ha a hőmérséklet csak megközelíti a 18 °C-t nyári ruhára vetkőznek, flip-flopot húznak és fagyiért kígyóznak, mert a 18 °C már 'hot and roasting' azaz forró és pörkölő, és ez már a légkondis szezon.

Az ember meg ugye átveszi a helyi szokásokat, férj haza is állított 2x500 g fagylalttal. Szereti. Én meg úgy vagyok vele, hogy sosem voltam utána, egy evőkanálnyi elég egy hónapra (hallok valami zúgolódást?!). Ha már fagylalt, akkor leginkább olvadtan szeretem, ezért fagyott elkanalazás helyett egyéb módokat keresek. A csokoládésból palacsintatöltelék lett, a vaníliásból hideg ital.

Hozzávalók: 2-3 ek. vaníliafagylalt (Häagen-Dazs Vanilla Bean Ice Cream), 1 ek. rum, 1 ek. frissen főzött, langyos espresso, 1 csapott tk. Nesquik és 1 ek. étcsokoládédara (dark chocolate vermicelli).

A fagylaltot villával áttörtem, fellazítottam, hozzáöntöttem a friss, langyos kávét, belekevertem a rumot és a 'nyuszisat'. Kész is. A pohár aljára csokoládédarát szórtam, felöntöttem a kávés-rumos fagylalttal és egy kevés csokoládédarával díszítettem. Kiváló délutáni hűsítő, felnőtteknek!

No comments: