Friday, April 22, 2011

Nagypénteki vacsora

pickled herring
potato-sauerkraut-salad
Pácolt, ecetes hering olajos, savanyú káposztás krumplival a hagyományos nagypénteki vacsora nálunk.

A krumplit héjában megfőztem, miután kissé kihűlt meghámoztam és felkarikáztam, és egy nagy tálba helyeztem. Két kisebb fej hagymát (most egyik vörös, másik lila) szintén felkarikáztam és a krumplihoz adtam, óvatosan átforgattam, majd meglocsoltam olívaolajjal. Az átöblített savanyú káposztát (most csak itt-ott sárgarépásat kaptam) lecsepegtettem és kinyomkodtam, majd a hagymás-olajos krumplihoz adtam és finoman összeforgattam. Az ecetes, pácolt heringfiléket kettéválasztottam, egyesével feltekertem és fogpiszkálóval (fél-fél is elég) átszúrtam, majd tányérra helyeztem.

Gyerekkoromban apám készítette az ecetes heringet (селёдка, ejtsd 'szelyjódka') előre pácolt bolti halból (hordókban árulták), amiknek előbb levágta a fejét-farkát, majd feldarabolta 3 részre (3-4 cm), aztán bepácolta sok hagymával, baberlevéllel, borssal, ecettel, sóval ízesítve (a víznek el kell lepnie), a tetejére olajat (napraforgó) öntött, majd 1-2 napig hűvös helyen pihentette, amíg a hagyma át nem ért, meg nem puhult. A boltban kapható vetélytársa meg sem közelíti.

3 comments:

Ditta tortái said...

Nagyon fincsi lehet!

BeckZsu said...

De rég nem ettem hasonlót! Nagyon szeretem a селёдка-t, éppen kerestem már receptet a házi sózáshoz. Ecetes-hagymásat, magyarosan, már csináltam néhányszor, az is nagyon finom volt, most újra kedvem lett hozzá :)

Anazar said...

Én is rég ettem már igazit, megfelelően elkészítettet. Errefelé még cukor (vagy édesítőszer!!) is kerül bele :(