Thursday, April 21, 2011

Quinoával töltött padlizsán

quinoa-stuffed-aubergine
Egy szép nagy padlizsánt alaposan megmostam, majd félbevágtam. Meghintettem egy kevés nagyszemű tengeri sóval és félretettem. A quinoát megfőztem, szép pergős, 'ropogós' szemeket kaptam. Felhasználásig fedő alatt pihentettem. Egy nagyobb kocka füstölt sajtot (Gubbeen) egy gerezd fokhagyma társaságában elektromos aprítóga tettem és 'megdarálram' morzsás állagúra. Három-négy szerel pármai sonkát feltépkedtem és lassú tűzön átpirítottam. Lehúztam a tűzől és hozzáadtam a quinoát, alaposan átforgattam. Belekevertem a fokhagymás sajt háromnegyedét és kevés tejfellel összeállítottam a tölteléket.

A padlizsánfelek magházát kivájtam, kikentem tejfellel, megtöltöttem, megszórtam a maradék füstölt sajttal, majd sütőpapíros tepsire helyeztem, pár koktélparadicsomot tettem mellé és 180 °C-ra előmelegített sütőben megsütöttem. Pompás vacsora, de felezve-negyedelve (tálalva) akár előétel is lehet belőle.

halved-aubergine
stuffed-aubergine-prepared
stuffed-aubergine

No comments: