Thursday, April 07, 2011

Spenótos-ricottás gombócok

spinach-and-ricotta-dumplings
Ercsi kedves olvasómnál akadtam erre a remek ötletre, majd a Good Food-on is megtaláltam, de velük ellentétben gnocchi helyett csak simán gombócnak neveztem el, mert nekem valahogy a gnocchi krumplis (annak ellenére, hogy a burgonya használata viszonylag új fejlemény) és mert nagyobbra is készítettem.

Hozzávalók (18 gombóchoz):
200 g fiatal spenót
fél csokor petrezselyem
2 gerezd fokhagyma
140 g ricotta
100 g finomra reszelt Parmesan
85 g liszt
2 db tojás
só, bors, szerecsendió


Az öntetethez:
fél csokor petrezselyem
4 ek vaj
1 gerezd fokhagyma


Az átmosott spenótnak lecsipegettem a szárát, majd leforráztam, két percig ázni hagytam, végül leszűrtem és alaposan lecsepegtettem. Ha leves maradt óvatosan kinyomkodtam, majd finomra felaprítottam és egy nagyobb tálba helyeztem.

Hozzáadtam az ugyancsak finomra aprított petrezselyemzöldet, a ricottát, a frissen lereszelt Parmesan-t és az átszitált lisztet. Villával átdolgoztam, hogy mindenből egyenlően jusson mindenhová, majd fűszereztem tengeri sóval, frissen őrölt, nagyobb szemű borssal és frissen reszelt szerecsendióval, valamint a finomra reszelt fokhagymával. Villával ismét átforgattam. Itt már olyan kellemes illata volt, hogy muszáj voltam belekóstolni!

spinach-and-ricotta-dumplings-dough
Végül hozzáadtam az enyhén felvert tojásokat. Fakanállal összeállítottam a masszát (ami túl hígnak tűnt, talán nagy volt a tojás, talán nedves volt a ricotta vagy épp a spenót, úgyhogy adtam hozzá még 1 bő ek. lisztet) és evőkanállal szaggatva, nedves kézzel tyúktojásnyi gombócokat formáltam belőle. Fóliával borított tálcára (lehet alu vagy épp zsírpapír is) helyeztem őket majd fél órára hűtőbe tettem pihenni.

Vizet forraltam, enyhén megsóztam, majd közepes lángon előbb a gombócok felét kifőztem (hogy ne legyen tumultus a fazékben), addig a maradék hűtőben pihent. A finoman gyöngyöző vízben miután feljöttek a felszínre további 3-4 percet főztem, majd hideg vízbe kiszedtem és lecsepegtettem. Míg a másik adag főtt, fedő alatt pihentek.

spinach-and-ricotta-dumplings-chill
Közben elkészítettem a villámgyors vajas-petrezselymes öntetet. A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a finomra reszelt fokhagymát, fél percig pirítottam (de nem hagytam barnulni), majd lehúztam a tűzől és hozzáadtam a finomra aprított petrezselyemzöldet.

A tányér aljára pár spenótlevelet tettem, erre szedtem a gombózokat, majd vékonyan meglocsoltam az öntettel (nem kell hogy tocsogjon) és azonnal tálaltam. Lehet akár előétel is, de nekem finom, könnyű, mégis laktató főétel lett belőle.

[i] A spenót gazdag vasban, A-vitaminban, folsavban és kalciumban, valamint C-vitamin, E-vitamin, niacin (B3) és élelmi rost forrása.

4 comments:

Erika said...

Guszta lett nagyon , es jók a fotók is!

Anazar said...

Köszönöm az ötletet Ercsi ;-)

Moha said...

Holnap megyek a piacra spenótot lőni! Ez merénylet minden tavaszra és színekre vágyó ember ellen:) Gyönyörű és minden alkotórészét szeretem!

Anazar said...

Köszönöm Moha. Popeye is spenóttal gyűrt le mindenkit ;-)