Monday, January 23, 2012

Édes-savanyú csirke

pineapple-sweet-and-sour-chicken
A kínai konyha az ízek széles és változatos kombinációját kínálja azok számára akik nem félnek izgatni az ízlelőbimbójukat. Itt van pl. az édes-savanyú, ecet és cukor párosítás, zöldségnek, húsnak egyaránt remek alapot ad. Az én átiratomban a cukor kevesebb hangsúly kap, helyette az édes ananász és annak finom leve szolgáltatja a cukortartalom javát.

Hozzávalók:
400 g csirkecombfilé
400 g saját levében eltett ananász
200 g bambuszrügy
1 nagy fej vöröshagyma
1 db zöld színű paprika
3-4 szál zöldhagyma
friss gyömbérgyökér
kevés friss chili és chilipehely
1-2 gerezd fokhagyma
szójaszósz
rizsbor
rizsecet
finomítatlan nádcukor
szezámolaj
kukoricakeményítő


chopped-veg-ingredients
A gyors, wokos 'stir-fry'-hoz előkészítettem a hozzávalókat (csak így lehet eredményesen dolgozni vele). A csirkecombfilét (sokkal levesebb lesz a végeredmény, mintha mellből készülne) kisebb darabokra vágtam. Az ananászt kiszedtem a levéből, lecsepegtettem (a levét félretettem, mert még szükség lesz rá). A bambuszrügyet leszűrtem, lecsepegtettem. A vöröshagymát nagyobb kockákra vágtam. A paprikát felcsíkoztam. A zöldhagymát kétujjnyi darabokra vágtam. A friss gyömbért szeleteltem majd csíkoztam, a fokhagymát szintúgy. A friss chiliből pár karikát levágtam.

chili-garlic-ginger
A wokot szárazon felhevítettem. Kevés olívaolajat öntöttem bele, majd rádobtam a vöröshagymát, egy-két percig pirítottam, kiszedtem. A wokba tettem a paprikát, egy-két percig ezt is pirítotam, majd kiszedtem.

Ismét egy kevés olajat öntöttem a wokba, rádobtam a chili-gyömbér-fokhagyma triót és két-három percig sütöttem, majd kiszedtem. A hátramaradt fűszeres olajhoz adtam a csirkehúst, fedővel letakartam és hagytam a levében puhulni, majd levettem a fedőt, kevés szezámolajjal megcsepegtettem és forgatgatva pirítottam.

Kevés finomítatlan nádcukorra (1 csapott ek.) szójaszószt öntöttem, kevergetve felolvasztottam, majd kevés rizsborral és valamivel több rizsecettel ízesítettem. Kóstoljuk meg, hogy beállítsuk az ízlésünknek megfelelő arányokat.

A kukoricakeményítőt elkevertem kevés hideg vízzel, majd a szójaszószos alaphoz adtam, és az egészet felöntöttem kevés ananászlével.

A húshoz adtam a bambuszrügyet és az ananászt, átforgattam, pirítottam egy-két percig, majd hozzáadtam a vöröshagymát és a paprikát, a még nyers zöldhagymát, végül a chili-gyömbér-fokhagyma hármast.

Az illatos, ropogós zöldséges húsra öntöttem a szójás-ecetes-keményítős-ananászleves alapot. Kavargatva besűrítettem. Ha valaki levesebben szereti, önthet még hozzá ananászlevet. Forrón, gőzölgő párolt rizzsel tálaltam.

sweet-and-sour-chicken
Tipp: a kínai Holdújévre készített teljes 'Sárkány Éve menü'

No comments: