Wednesday, February 29, 2012

Sült paprika-paradicsom-hagyma krémleves

roasted-pepper-tomato-onion-soup
Szeretek egy-egy témát körbejárni, kombinálni, variálni, megnézni több változatát is. Így lett a sült paprika levessel is, az eredeti (alap ha úgy tetszik) után jött a chilis változat, igazán téliesre hangolva, de itt még nem állt meg a újítás. A kedvenc póréhagyma-zellerszár-vöröshagyma kombináció adta most az alapot, amibe nem csak a paprika került bele sülve, de a paradicsom és egy kevés vöröshagyma is.

Hozzávalók:
4 db piros hegyes paprika
1 db nagy paradicsom
másfél fej vöröshagyma
2 vékony szál póréhagyma
4 db zellerszár
1 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors
1 tk. Vega-Mix
1 kisebb babérlevél
fél kk. őrölt fűszerkömény
1 tk. szárított petrezselyemzöld
fél tk. chilipehely


red-pepper-for-roasting
A paprikákat, a paradicsomot és a fél vöröshagymát sütőpapírral bélelt tepsire tettem és 200 °C-on megsütöttem. Hagytam langyosra hűlni.

A felaprított póréhagymát, zellerszárat és vöröshagymát kevés olívaolajon (fedő alatt) megpároltam. Miután összeesett, fűszereztem: só, bors, Vega-Mix, és felöntöttem egy kevés hideg vízzel.

roasted-tomato-onion-pepper
A sült paprika és paradicsom héját lehúztam, a paprikát kimagoztam, a paradcsomnak kivágtam a közepét és a sült hagymáal együtt az illatos zöldséges levesalaphoz adtam. Beletettem a fokhagymát és a babérlevelet, meghintetem kevés szárított petrezselyemzölddel meg chilipehellyel, és megszórtam egy-két csipet őrölt fűszerköménnyel is, majd kevés vízzel utánaöntöttem, és fedő alatt, lassú tűzön 15-20 percet gyöngyöztettem.

Lehúztam a tűzől, kivettem a babérlevelet és botmixerrel krémesítettem. Reszelt Cheddar sajttal forrón tálaltam.

roasted-pepper-soup-with-Cheddar

No comments: