Monday, April 09, 2012

Húsvéti hidegtál 2012

festive-Easter-cold-dishes
Főtt füsölt sonka és kolbász, keményre főtt tojás, majonézes krumpli, tormás cékla, és idén először, kalács meg sárgatúró szerepelt az idei Húsvéti menüben, ami már-már autentikus palágyi, csak még egy kis rúdhús és göngyölt-töltött hús hiányzik hozzá, de azokat majd jövőre.

Easter-plate
A sonkát és a kolbászt együtt főztem, babérlevél, egész szemes bors és egy-két gerezd fokhagyma társaságában. A sonkát a lében hagytam kihűlni.

A keményre főtt, kihűlt tojásokat héjastól tettem el a hűtőszekrénybe.

A nyers, fagyasztott, finomra reszelt céklát lassú tűzön átrottyantottam, majd 2-3 ek. tormaszósszal ízesítettem.

• Colman's Horseradish Sauce INGREDIENTS: Horseradish (33%), Water, Vinegar, Vegetable Oil, Turnip, Glucose Syrup, Sugar, Egg Yolk, Salt, Stabiliser (Xanthan Gum), Mustard Flour, Flavourings, Preservative (Sodium Metabisulphite).

A majonézes krumpli, húsmentes 'cалат Оливье' ha úgy tetszik, idén sem sima majonézzel készült, hanem a kockára vágott krumpli, tojás, savanyú uborka és zöldborsó meg lilahagyma öntete a pikáns 200 ml majonéz + 400 ml natúr joghurt + 1 kk. angol mustár + 2 tk. tormaszósz + frissen őrölt bors lett.

• Colman's Original English Mustard INGREDIENTS: Water, Mustard Flour, Sugar, Salt, Wheat Flour, Spice, Citric Acid, Stabiliser (Xanthan Gum).

Idén kalácskenyér és sárgatúró is készült az ünnepi lakomához, de ezek már egy-egy külön posztot érdemelnek.

Easter-favourites

No comments: