Tuesday, April 17, 2012

Sült frankfurtivirágok

fried-German-smoked-Frankfurter
Pirított füstölt frankfurti virsli párolt spenóttal,
keményre főtt tojással és újhagymával tálalva

Hozzávalók:
2-3 db füstölt frankfurti virsli
fél-fél ek. olívaolaj
5-6 marék friss spenótlevél
1-2 gerezd fokhagyma
kevés tej
1-2 csipet Vega-Mix
só, bors
1 db tojás
3-4 szál újhagyma


A tojást keményre főztem, majd hideg vízben hagytam kihűlni.

A virsliket előbb 3-4 részre vágtam, majd mindegyik darabka egyik oldalát bevagdostam, és finoman gyöngyöző vízben megfőztem (3-5 perc). Felforrósított serpenyőbe kiszedtem a szétnyílt virágokat, megcsorgattam kevés olívaolajjal és közepesnél kisebb lángon elkezdtem lassan pirítani, időnként forgatgattam.

Közben az átöblített spenótot felforrósított sepenyőbe tettem és fedő alatt a gőzben 2-3 percig pároltam. Levettem a fedőt, és az összeesett spenótot a serpenyő szélére toltam. Pár csepp olívaolajat öntöttem az edény közepére, hozzáadtam a vékonyra szeletelt fokhagymát, egy-két percig fonnyasztottam, majd összekevetem a spenóttal. Kevés sóval és frissen őröltborssal meg 1-2 csipet Vega-Mix-szel fűszerztem. Végül kevés tejjel átforraltam.

fried-Frankfurter-with-spinach
A fokhagymás-tejes spenótot tányérra halmoztam, rátettem a megpirult virslivirágokat, mellé főtt tojást és üde, ropogós újhagymát kínáltam. Reggelire, vacsorára egyaránt kiváló. Jó étvágyat!

Tipp: Pirított hagymás frankfurti, Frankfurti leves, Okroska

6 comments:

Vicuska said...

Tavaszias tálalás :)

Kati said...

Ilyet én is szoktam készíteni:)

Éva said...

Nagyon guszta és finom! Virsli, tojás, hagyma jöhet!

Emi said...

Nagyon finom! A napokban láttam hasonló virsli rózsákat, nagyon megtetszettek. Igazi tavaszi fogás ezzel a spenótos tálalással!

Seffer Lilla said...

Igazán tavaszias, nagyon tetszik!

Anazar said...

Vicuska, kivirágoztak a virslik is ;-))

Kati, ugye milyen remek kis íze van a pirított virslinek :-)

Éva, köszönöm. Igen, a virsli-tojás-újhagyma trió nagyszerű, pláne ha spenóttal van tálalva ;-)

Emi, köszönöm. Spenót, újhagyma, mindkettőt nagyon kedvelem :-)

Lilla, örülök, hogy tetszik ;-)