Friday, June 15, 2012

Cheddar muffin

Cheddar-cheese-muffins
A sok édes után most jöjjön egy kis sós is,
mégpedig a pikánsan fűszeres sajtos muffin

Hozzávalók (12 db 40 g-os muffinkához):
175 g liszt
1 tk. sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1-2 csipet só
2-3 csipet őrölt fűszerpaprika
50 g vaj
2 db tojás
120 ml tej
1 tk. szárított kakukkfű
60 g Cheddar sajt


A liszthez (Doves Farm Organic White Spelt Flour, unbleached) adtam a sütőport, szódabikarbónát, sót, pirospaprikát, és alaposan elkevertem. A Cheddar sajtot (Killowen vintage Irish white Cheddar) kisebb kockákra vágtam.

Az olvasztott vajhoz adtam a szobahőmérsékletű tojást és tejet meg a kakukkfüvet. Kézi habverővel simára elkevertem, majd a fűszeres liszthez öntöttem. Nem kell túl simára keverni, csak épp álljon össze, maradjon levegős.

A muffinsütőt/tepsit kibéleltem papírral, majd egy-egy csapott ek. tésztát kanalaztam mindegyikbe. Megszórtam a sajtkockákkal, majd egy újabb (vékony) réteg tésztával borítottam be.

190 °C-ra előmelegített sűtőbe toltam és 20-25 perc alatt aranylóra sütöttem. Hagytam a tepsiben 1-2 percet pihenni, majd rácson langyosra hűtöttem. Még melegen kínáltam. Jó étvágyat!

Inspiration: The Cookie and Biscuit Bible;

savory-Cheddar-cheese-muffins
Tipp: Epres muffin, Almás-fahéjas muffin, Lime-mák muffin;

9 comments:

Vicuska said...

A sajtosat imádom!

Emi said...

Szuper! Ha muffin mindenképp és nálunk a sós változat is legalább annyira bejövős, mint az édes. Pillanatok alatt eltünik:) Nagyon kis guszták a tiedek!

Kati said...

Sokat olvastam erről a sajtról, de még nem volt hozzá szerencsém. Biztos nálunk is kapható, csak méregdrágán, mert itt még a helyben készült juhsajt is drága. Hátha egyszer összejön, hogy megkóstóljam.

Anonymous said...

Milyen mutatósak! Biztos remek illatuk van.
Vera

trollanyu said...

Szerintem te mostmár muffin tündér vagy:) Nagyon szuper, imádom a cheddar sajtot és megint szépségesek lettek:)

marisz57 said...

A sajtos muffinhoz most jutottam el, tetszik a recept! Valószínűleg nyaralni vagy, rég jelentkeztél már.

Anazar said...

Vicuska, sajtból van a Hold!!

Emi, köszönöm. Sajt, sajt, nálunk is ;-))

Kati, szívesen küldenék egy-két finom ír Cheddar-t, ha a posta is hajlandó hűtőszolgáltatást nyújtani :-)

Vera, köszönöm. Hát még az ízük!!

Trollanyu, :-)))))) Köszönöm ;-P

Marisz, egy egészen másfajta élelmiszer előállításával vagyok elfoglalva...

marisz57 said...

Hm... " egy egészen másfajta élelmiszer előállításával vagyok elfoglalva..."
Mi lehet ez? Pirulákba sűrített töltött paprika, vagy rántotthústabletta készül?

Anazar said...

Marisz,:-D)))))))) Ugyan nem pirulákba, de folyékony halmazállapotba sűrítem a töltött paprika és rántott hús tápanyagokat ;-))