Wednesday, June 06, 2012

Epres muffin

strawberry-muffin
Muffin friss földieperrel

Hozzávalók (10 db 40 g-os muffinkához):
1 db tojás
120 ml tej
50 g puha vaj
150 g liszt (tönkölybúza)
3 csapott ek. finomítatlan nádcukor (3x12g)
1 csipet só
1 csipet szódabikarbóna
1 tk. sütőpor
8-10 szem friss eper
1 ek. zabpehely


fresh-strawberry-muffins
A puha vajat krémesre, habosra kevertem 1 csapott ek. cukorral. A tojást kettéválasztottam. A sárgájához és a fehérjéhez is egy-egy ek. cukrot adtam. A sárgáját addig kevertem, amíg ki nem fakult a színe, a fehérjét pedig kemény habbá vertem.

Folyamatos kevergetés mellett vékonyan a krémes vajba csorgattam a habos tojássárgáját. Hozzáadtam a szobahőmérsékletű tejet. A liszthez (Doves Farm Organic White Spelt Flour, unbleached) kevertem a sót, a szódabikarbónát és a sütőport, majd a tésztaalapba szitáltam, elkevertem, végül óvatosan beleforgattam a tojásfehérjét.

paper-muffin-case
A tésztát muffin papírkákba kanalaztam (1 ek./forma), majd megszórtam egy-egy tk. kockára vágott szamócával és meghintettem egy-egy bő csipet zabpehellyel.

200 °C-ra előmelegített sütőbe toltam és 15-20 perc alatt készre sütöttem. Rácson hagytam előbb langyosra hűlni. Friss szamócával, meg darabos szamócalekvárral kínáltam.

strawberry-muffins
Inspiration: The Cookie and Biscuit Bible, Tipp: National Strawberry Week;

5 comments:

mellissina2 said...

Hú de jól néz ki ez a muffin!Szép!!!

teller-cake said...

Gyönyörű!! Elsőre azt hittem, hogy mandulával van megszórva, de a zabpehely is abszolút nyerő nálam! :-)

trollanyu said...

Tökéletes:) S milyen hatalmasra nőttek, nagyon tetszik:)

Gizi said...

Nagyon szépségesek ezek a muffinok. Szinte érzem az ízét, és most jó nagyokat nyelek. :)

Anazar said...

Mellissina, köszönöm.

Teller-Cake, köszönöm. Mandulával sem lehet rossz! ;-))

Trollanyu, köszönöm.

Gizi, köszönöm. Megkínálhatlak? :-)