Saturday, August 18, 2012

1250. Majoránnás csirkemáj

majorannas-csirkemaj
Szaftos csirkemáj almás krumplipürével, 1250. bejegyzés

Hozzávalók (2-3 személyre):
400 g csirkemáj
4 nagyobb fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
szárított majoránna
őrölt fűszerkömény
só, frissen őrölt bors
őrölt fűszerpaprika
szárított petrezselyemzöld
1-2 tk. Vega-Mix
2 nagyobb burgonya
1 nagy alma
frissen reszelt szerecsendió
vaj, tejföl


A szép vékonyra felszeletelt vöröshagymát kevés olívaolajon (2-3 ek.) fedő alatt megfonnyasztottam, majd hagytam világosra pirulni. Ráraktam az átöblített negyedelt-felezett csirkemájat. Fűszereztem: majoránna (bőven), petrezselyemzöld, fűszerkömény és fűszerpaprika, kevés Vega-Mix, meg finomra reszelt fokhagyma, majd fedő alatt puhára pároltam.

Közben a meghámozott és kockára vágott krumplit meg almát kevés (épp ellepte) vízben megfőztem, majd leszűrtem. Egy nagyobb kocka vajat adtam hozzá, majd 2-3 ek. tejfellel és egy-két csipet szerecsendióval és sóval megtörtem.

A májat (kavargatni nem kell, nem is szabad, legfeljebb egyszer-kétszer megrázni alatta a serpenyőt) tálalás előtt sóztam, borsoztam, óvatosan átforgattam és a szaftjával együtt az almás krumplipürére szedtem.

Paprikába töltött köményes savanyú káposztával az igazi (ó, az a szegedi töltött savanyú káposzta, vajon van-e még?!?).

4 comments:

martinelli said...

Én ezt nagyon szeretem.

teller-cake said...

Igazán méltó eledel ehhez a jeles számhoz! :) Bár nálad mindig különlegességekkel találkozom, ezt is szívesen megkóstolnám!

Kati said...

Gratula a szép számhoz:) És ezt a kis májat most én is szívesen megenném:)

Anazar said...

Martinelli, már nagyon vágytam rá ;-)

Teller-cake, szívesen meg is kínálnálak vele :-))

Kati, jöhetsz Te is! Oda is teszek még egy NAGY adagot ;-))