Friday, August 17, 2012

Pineapple and Polenta

pineapple-and-polenta-cake
Az illatos ananász és a kukorica remek páros. Sárga, sárga, gondolnánk, de a puszta színpárosításon túl a belső értékek, az íz, az aroma az ami igazán
számít, ami összehozza őket!

A korábbi ananászos kukoricatortát fehérliszt- és cukor-mentesítettem a következőképpen:

120 g polenta (finom kukoricadara)
70 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
1 tk. sütőpor
csipet só
2 ek. xylitol (nyírfacukor)
3 db tojás
180 g vaj
5 ek. ananászlé (konzerv, no added sugar)
2-3 ek. méz
8 karika ananász (konzerv, no added sugar)
hámozott egész mandula

• liszt + só + sütőpor + polenta + nyírfacukor = elkever;
• a fentiekbe morzsoltam a vajat, hozzáadtam a felvert tojásokat =
5 percet pihentettem;
• az ananászlevet forráspontig melegítettem, majd lehúztam a tűzről
és belekevertem a mézet;
• a csatos tortaformát (18 cm Ø) sütőpapírral béleltem, leraktam az ananászkarikákat, a hézagokba mandulát tettem, majd nyakon öntöttem
a mézes ananászlével;
• az átkevert tésztát az ananászra kanalaztam, elsimítottam;
• 180 °C-ra előmelegített sütőben 45-50 percig sütöttem;
• 5-10 percig a formában pihentettem, majd rácson langyosra hűtöttem;

pineapple-and-polenta-cake

3 comments:

Erika said...

Nagyon guszta, ez olyasmi mint az upside down cake...?:)

Anazar said...

Erika, bizony, ez az, a teteje alul sül, the up is down ;-))

Neon Rider said...

:) most találtam a blogodra! Nagyon tetszik,ezért feliratkoztam hozzád..

http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu

puszi