Thursday, December 20, 2012

Áfonyás-mandulás couscous

Aromás, színpompás köret az ünnepi asztalra

Hozzávalók:
couscous
aszalt áfonya
datolya
zöldhagyma
liahagyma
mandulaforgács
natúr joghurt
olívaolaj
őrölt curry fűszer
őrölt kurkuma (turmeric)
őrölt fahéj
őrölt római kömény (cumin)

Egy csésze couscoust felorráztam másfél csésze frissen főtt vízzel, amibe 1 kk. curry fűszert, fél kk. kurkumát és egy kevés sót tettem. Feltettem a tűzhelyre, 3-5 percig fedő alatt gyöngyöztettem majd lehúztam és a fedőt rajtahagyva negyed órát pigentettem. Villával átkavartam majd öt-hét percig ismét pihentettem, hagytam kihűlni.

Közben elkészítettem az öntetet. A natúr joghurtot fűszereztem: egy-két csipet őrölt curry-vel és őrölt fahéjjal, 1 kk. őrölt római kömény, fél kk. kurkumával, végül olívaolajjal kevertem selymesre.

A mandulaforgácsot világosra pirítottam, majd hagytam kihűlni.

A zöldhagymát és a lilahagymát felaprítottam, a datolyát felkockáztam, majd a pergős szemű couscoushoz kevertem, hozzáadtam az aszalt áfonyát és a pirított mandulaforgácsot. Óvatosan összeforgattam, majd nyakon öntöttem a szósszal, és átkevertem.

A közelgő ünnep menüjébe ajánlom. Előre ekészíthető, másnapra az ízek kellően összeérnek, és egy finom, dekoratív köretet tálalhatunk.


Inspiration: KC Peaches
> Curried couscous
Couscous tossed with dried cranberries, apricots, flaked toasted almonds, sultanas, scallions, red onion and a homemade curry-yogurt dressing (yogurt, olive oil, curry powder, turmeric, white wine vinegar, salt & pepper).

No comments: