Wednesday, January 16, 2013

Banános mákos

banana_poppy_cake
140. regisztrált olvasómnak, Rebarbarának, a Napfény és fűszer írójának kedveskedek ezzel a banános mákos süteménnyel.

"Legyen édes, de ne tömény, a többi Rád van bízva."

Könnyű kis piskótát gondoltam el, ahol a liszt mákkal van lazítva, cukor helyett pedig érett banán édesíti.

Mindössze egy árva mákos sütemény találtam Nála, a nagyon ötletes beiglitortát. Remélem a mák csak azért mostoha, mert nem nagy beigli fogyasztók, ahogy írja is, és hangsúly csak a beiglin van. Banánból is csak két receptet találtam, egy nyári hűsítő 'levest' és egy csinosan dekorált gyümölcskenyeret, amibe aszalt banán is került. Tehát, kedves Rebarbara, remélem sikerül egy újabb mákost és banánost felvinni a repertoárba. Fogadd szeretettel!

Hozzávalók:
fél csésze liszt
fél csésze darált mák
fél tk. sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1 csipet só
fél csésze tej
50 g olvasztott vaj
másfél ek. nyírfacukor
1 db tojás
1 tojásfehérje

2 db pettyesre ért banán


A lisztet, darált mákot, sütőport, szódabikarbónát, sót és cukrot egy tálban összekevertem. Az olvasztott, kihűtött vajhoz adtam a tojássárgáját és a tejet, elkevertem, majd a mákos liszthez adtam. Simára dolgoztam, végül beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjéket.

Egy kisebb csatos tortaformát (18 cm Ø) leheletvékonyan kivajaztam, kiliszteztem, majd beleöntöttem a tésztát és negyedelt banánszeletekkel díszítettem, végül 180 °C-on aranybarnára sütöttem. Kivettem, öt percet a formában pihentettem, majd rácson hagytam teljesen kihűlni. A tortát nyolc szeletre vágtam. Remélem sikerült a kedvedben járni Rebarbara!

banana_poppy_cake

130. Lazacos-zöldséges soba (Hankka)
120. Mazsolás kókuszgolyó (Andicsek)
110. Szegedi Rakott Rétes (Zsiri)
100. Krémes csemegekukorica leves (Süne)
90. Paradicsomos-rozmaringos focaccia (GastroGlobe Marika)
80. Fahéjas csirkecomb falatok (Egy Pici)
70. Buttermilk Scones (Gizi-receptjei)
60. Ír csalánleves (Colors in the Kitchen)
50. Donegal Oatmeal Cream (Mézeskalács konyha)

15 comments:

Györgyi said...

Azon gondolkozom, hogy leiratkozom tőled és megpályázom a 150. olvasó helyét, hátha kapnék én is egy ilyen isteni sütikét:)))

Anazar said...

Janka, csak kérned kell! Mit süssek Neked?

Györgyi said...

Csak vicceltem a leiratkozássál:)))
Nem fontos kifejezetten nekem sütnöd, szeretem a kajáidat akárkinek is szólnak:)))

Anazar said...

Janka, én meg komolyan gondoltam, hogy sütök Neked. A leiratkozást csak most látom :-D))

Rebarbara said...

Annyira köszönöm!!A könnyű piskóta telitalálat,a banán is jöhet,a mákkal hadilábon állok.Egy süti van amibe szeretem(még nincs a blogon)abba pont piskótába van rejtve a mák:))Mihelyst kipróbáltam már véleményezem is:)) Mégegyszer köszönöm Neked! <3

Emi said...

Én egészen biztosan imádnám! Banánostol, mákostól:) Gyönyörű, ahogy a banán beágyazódik a piskótába!

Kati said...

De ötletes, igazán finom lehet:)

Hankka said...

Annyira kedves tőled ez a gesztus, nagyon jó ötlet! :) A torta pedig csodás! :)

marisz57 said...

Jó recept!Langyosan isteni lehetett!

wanna said...

Igazán csodás torta, jó ötletnek tűnik a banán és a mák :)

Mági said...

Tetszik :) mák jöhet amennyi van :) a banán csak nyersen, bár szívesen megkóstolnám....
Szép napot!

Mági said...

Képzeld nem találtam magam a "listádon" (?) de most felvételiztem :)

Anazar said...

Rebarbara, szívesen. Mindig nagy öröm, ha talál. Kíváncsian várom hogy ízlik ;-)

Emi, köszönöm. Igen, némelyik jobban lesüllyedt. A 12-3-6-9-eseket jobban lenyomtam.

Kati, az ám, könnyed kis finomság :-)

Hankka, köszönöm. Kedves, amikor valaki annyira örül a gesztusnak, mint Te. Nagyon jó visszajelzés.

Marisz, langyosan is, de kihűlten is nagyon élvezetes.

Wanna, egymásra találtak.

Mági, a sütőben a banán megédesedik, 'meglottyad', de ettől a 'szotyosságtól' pont nem száraz, nem nyögve nyelős a piskóta. Mági, sosem késő ;-))

Tiffanylda said...

Ezt hétvégén kipróbálom, az biztos!:)
Minden hozzávaló kedvencünk! Köszi, hogy lett 140. és ez az ajándék!:)))

Anazar said...

Tiffanylda, mákosra fel!