Wednesday, January 23, 2013

Duplándiós

walnut_cake_slice
Jankának szeretettel!

Janka, a Csak, mert szeretem gasztroblog írója süteményre vágyott, hát megkapta! Sütöttem Neki egyet. Egy duplándiósat! Mák, karamell, ananász, dió, ezeket mindig minden formában imádom, írta. Még egy olyan vad ötletem is támadt, hogy ezeket mind egy süteménybe gyúrom Neki össze, egy fordított mákos-dióst ananásszal sütve, majd karamellel nyakonöntve tálalva. Nem is lett volna rossz. De! Elfogyott a mák, puff neki. Nincs itthon ananász, eh. Van dió! Sok dió. Így született meg a duplándiós. Jankám, fogadd szeretettel!

walnut_cake

Hozzávalók:
150 g dió
60 g liszt
1 tk. sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1 csipet só
1 csipet őrölt fahéj
3 csapott ek. nyírfacukor
90 g vaj
3 db tojás

baracklekvár

250 ml tejföl
150 g dió
3 csapott ek. nyírfacukor
fél citrom reszelt héja

A diót megdaráltam, hozzáadtam a lisztet, sütőport, szódabikarbónát, sót, fahéjat és nyírfacukrot. Alaposan elkevertem, hozzáadtam a tojások sárgáját, majd beledolgoztam a vajat, végül a felvert tojásfehérjét is óvatosan beleforgattam.

Egy kisebb kerek, csatos tortaformát (18 cm Ø) kivajaztam, kiliszteztem. Beleöntöttem a tésztát és 180 °C-ra előmelegített sütőben megsütöttem. Rácsra borítottam és kihűtötem.

Míg az illatos diós alap sült elkészítettem a diós krémet. A hozzávalókat összekevertem, és amíg a megsült tészta teljesen ki nem hűlt a krém a hűtőszekrényben pihent.

A kihűlt tésztát félbevágtam, egész vékonyan megkentem baracklekvárral, majd rákentem a diós krém egyik felét, rátettem a tészta másik felét és azt is megkentem a krémmel.

Remélem kedvedre valót sütöttem Janka!

walnut_cake_layers

6 comments:

Millye said...

Már ahogy az összetevőket olvastam összefutott a nyál a számban :)

Györgyi said...

MILLIÓ KÖSZÖNET!!! Egyszerűen imádom!!! Majd elkészítem én is ezt a finomságot - csak legyen valaki, aki megtöri a diót:)))
Nagyon, de nagyon guszta lett! Nagyon kedves vagy Anazar, millió csók érte:)))

teller-cake said...

Azért remélem egyszer elkészül a diós-mákos-ananászos-karamellás verzió is, kihagytam valamit?? De abból én is kérek!!! :)))
Jó étvágyat Jankának! ;-)

marisz57 said...

Nagyon gusztusos duplán diósat sütöttél, nem véletlenül elégedett vele Janka is!

Hankka said...

Naggggggggyon guszta! :) Ha lett volna otthon mákod és ananászod, akkor is tuti valamilyen szuper finomsággal rukkoltál volna elő! :)

Gerdi said...

Így sem járt ám rosszul Janka:-) Dió, méghozzá duplán... kell ennél jobb?