Saturday, March 30, 2013

Omlós barackos virágok

omlos-barackos-viragok
Finom, omlós, tavaszváró virágok, hozzáadott cukor nélkül

Hozzávalók (kb. 30 virághoz):
250 g liszt (Doves Farm Organic White Spelt Flour)
50 g kukoricaliszt (kukoricakeményítő)
2 tojássárgája (organic)
200 g vaj (organic)
100 g nyírfacukor (xylitol)
csipet só
vaníliakivonat (Organic Vanilla Extract*)
baracklekvár (St. Dalfour Thick Apricot**)


A lisztet, (kukorica)keményítőt elkevertem a sóval, nyírfacukorral, majd hozzáadtam a tojássárgáját és a vaníliakivonatot, végül beledolgoztam a vajat. Átgyúrtam. A kapott tésztát fóliába csomagolva egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem.

Lisztezett deszkán kinyújtottam, kiszaggattam, majd sütőpapírral borított tepsibe sorakoztattam és 180 °C-on 10-12 percig sütöttem.

Miután teljesen kihűltek a virágok, baracklekvárral összeragasztottam és porrá tört nyírfacukorral meghintettem.

shortcake_flowers

* Organic Vanilla Extract INGREDIENTS water, organic ethyl alcohol (35%), organic vanilla bean extract (3%).

** ST. DALFOUR Thick Apricot Fruit Spread INGREDIENTS Apricots 55%, Grape Juice Concentrate, Fruit Pectin, Lemon Juice.

4 comments:

wanna said...

Gyönyörű "virágok"! Boldog húsvétot!

Hankka said...

Nagyon helyeskék a kis virágok, biztosan fincsik! :) Kellemes, pihentető ünnepet Nektek! :)

Anazar said...

Wanna, Hankka, köszönöm szépen. Remélem Nálatok is szépen telt az ünnep!

wanna said...

Igen, köszi! :)