Friday, March 29, 2013

Rizses lencsesaláta

rice_lentil_carrot_salad
Joghurtos-tormás lencsesaláta rizzsel, sárgarépával, lilahagymával

Kell hozzá: zöld lencse (Le Puy green lentil), hosszú szemű rizs, vadrizs, sárgarépa, lilahagyma, fokhagyma, só, frissen őrölt bors, natúr joghurt, tormaszósz, olívaolaj, kurkuma, citrom.

A rizst (1 nagyobb marékhoz 1 ek. vadrizs) késhegynyi kurkumával puhára főztem. A lencsét babérlevéllel és 2-3 gerezd fokhagymával készre főztem. A sárgarépát felkockáztam és enyhén sós vízben puhára, de még nem széresőre főztem.

Amíg hűltek a fenti hozzávalók elkészítettem az ötetet. 2-3 ek. joghurthoz kevés olívaolajat adtam, 1 tk. tormaszósszal (Colman's Horseradish Sauce) ízesítettem és belefacsartam egy negyed citromot.

A lencsét, rizst, sárgarépát óvatosan összeforgattam, adtam hozzá egy szép nagy fej apró kockára vágott lilahagymát, sóztam, borsoztam, majd hozzáadtam az öntetet és óvatos mozdulatokkal átkavartam.

Kitűnő, vidám köret, az ünnepi asztalon a helye!

No comments: