Tuesday, April 02, 2013

Húsvéti kalács

Easter_milk_loaf
Enyhén édes, illatos kalács, a húsvéti asztal elmaradhatatlan eleme

Tavaly sütöttem először kalácsot húsvétra. Kicsit sutára sikeredett, de nem szegte kedvemet. Idén nem csak a külalakján (fontam, pedig palágyban nem szokás), de a tartalmán is változtattam. Hogy miért maradt ki belőle tavaly a tojás? Figyelmetlen lettem volna, amikor lejegyeztem? Meglehet.

sliced_milk_loaf
Ugyan még mindig nem lett az a mama-féle könnyed tésztájú kalács, de határozott javulást mutat. Kevésbé lett tömör a tavalyihoz képest. Valamivel édesebbre is készítettem, de cukor helyett xylitol-t használtam (jól vizsgázott, szerette az élesztő). Kalács nélkül nem teljes a húsvét. Pompás kiegészítője a sonkának, kolbásznak, tojásnak, sárgatúrónak.

Easter_bread

5 comments:

Márti said...

Gyönyörű!

Györgyi said...

Nagyon guszta lett:)

hanushi said...

Beautiful loaf! :)

Hankka said...

Jaj, nagyon szép lett, igazán kívánatos! :)

Anazar said...

Márti, köszönöm szépen, elégedett voltam a kinézetével ;-)

Janka, köszönöm.

Thank you, hsnushi.

Hankka, köszönöm szépen.