Thursday, November 21, 2013

Soft oaty bars (carrot & apple with dates)

soft_oaty_bars_with_dates
Puha zabpelyhes szelet cseperedő örökmozgóknak

Kell hozzá: (10 szelethez)
3 db nagyobb alma (lédús, savanykás)
3 db szép sárgarépa
negyed citrom (opcionális)
1,5 csésze zabpehely
1,5 tk. őrölt fahéj
9 szem datolya
3 ek. olaj (szőlőmag pl.)

Az almát meghámoztam, majd lereszeltem (kettőt a nagy lyukún, egyet az aprón), ráfacsartam a citromot. Egy nagy tába tettem. A sárgarépát is meghámoztam és lereszeltem (egyet a nagy, kettőt az apró lyukún), elkevertem az almával. Hozzáadtam a zabpelyhet, és meghintettem a fahéjjal. Alaposan átforgattam, majd 10-15 percet pihentettem.

Közben a datolyát kimagoztam, és apróra felkockáztam (félbe vágtam, vékonyra felcsíkoztam, majd kockáztam). Hozzáadtam az almás-répás zabpehelyhez, olajat kevertem hozzá, majd egy sütőpapírral bélelt, vékonyan kiolajozott szögletes tepsibe (20x20 cm) terítettem és 180 °C-on 25 percet sütöttem. Kivettem, majd rácson hagytam kihűlni, végül szeleteltem. Egészségünkre!

[i] Bababarát (12+ hónap)

4 comments:

Erika said...

wicked! ;-)

teller-cake said...

Cseperedő örökmozgó nálam kettő is akad, így vittem is a receptet! :)

Tiffanylda said...

Nálunk sok a cseperedő, köszi! :)

Anonymous said...

bevizsgálva :-)
Mr. Z.