Saturday, December 21, 2013

Édes szezámkrémmel töltött krumpligombóc

potato_dumplings_with_sesame_filling
Új köntösben a kívül is, belül is átalakult szilvás gombóc

Kell hozzá:
A gombóchoz: krumpli, tojás, liszt, csipet só.
A töltelékhez: tahini, mazsola, nyírfacukor, csipet fahéj.
A tálaláshoz: kókuszolaj, kókuszreszelék.

Négy krumplit héjában megfőztem. Miután kihűltek, meghámoztam és megtörtem. Adtam hozzá egy kisebb tojást, egy csipet sót, meg lisztet, amennyit felvett (kb. 4 ek.).

Míg a tészta pihent, elkészítettem a tölteléket. Három tk. tahinihez (darált hántolt szezámmag) adtam 1 csapott tk. nyírfacukrot (xylitol), egy csipet fahéjat és 3 csapott ek. mazsolát, amit előzőleg leforráztam, majd késsel felaprítottam.

potato_dumplings_with_sesame_filling
A tészta negyedét félretettem (nudlinak). A háromnegyedéből kisebb adagokat szakítottam ki, tenyerem között meglapítottam, megtöltöttem, összezártam és gombócokat formáltam. Amikor a tészta elfogyott, együtt forrásban lévő, sós vízbe dobtam a gombócokat. Miután feljöttek, még 3-5 percig főztem, majd hideg vízbe kiszedtem a gombócokat, és leszűrtem. Még melegen 1 tk. kókuszolajat tettem rájuk, óvatosan átforgattam, majd meghintettem szárazon pirított kókuszreszelékkel.

A maradék tésztából ujjnyi vastag rudakat nyujtottam kézzel, majd felvagdostam és forrásban lévő, sós vízben kifőztem (amikor feljönnek a víz tetejére még egy-kétperc), majd hideg vízbe kiszedtem, leszűrtem. Ezekre is került kókuszolaj és pirított kókuszreszelék. Jó étvágyat!

potato_noodles

4 comments:

teller-cake said...

Nagyon új hullámos, nagyon tetszetős! Szívesen kóstolnám...;-P

Hankka said...

Kedves Konyhatündér, kívánok Neked és családodnak békés, áldott ünnepet! :)

Vicuska said...

Találó kifejezés- újhullámos, de nem lehet roszz!

Anazar said...

Teller-Cake, szívesen meg is kínálnálak ;-)

Hankka, köszönöm szépen!!

Vicuska, de nem ám :-D))