Sunday, May 18, 2014

Babos egytál

bean_peas_and_buckwheat
Vegán babos egytál borsóval és hajdinával, gluténmentesen

Vegánul főzni egy cseppet sem bonyolultabb mint húsevőként, csak időigényesebb. Míg egy pörköltet összeállítani nem sok idő (egy húslevesről nem is beszélve), addig egy vegán [teljes]étel el(ő)készítése akár előző este is elkezdődhet. Beáztatni a babot. Majd megfőzni a babot. Felaprítani a zöldségeket. És persze a mosogatás...

Ebben a főételben a bab is és a hajdina is külön főtt meg (+ 2 lábast mosogatni, idő, idő), a zöldséges alappal csak összeforraltam. Ha nagyobb adag babot főzünk, a feléből készülhet törvepaszuly is, vagy épp kerülhet maradék bab az egytálba, ahogy kényelmesebb. Az egytál elkészítése kevés időt vesz igénybe, ha előre megfőztük a babot meg a hajdinát, és mondjuk hűtőből vesszük elő.

Kell hozzá:
cirkás bab
vöröshagyma
fokhagyma
zöldborsó
sárgarépa
paradicsompüré
hajdina
őrölt kömény és kumin
őrölt pirospaprika
chilipehely (opcionális)


A babot megfőztem 1-2 gerezd fokhagyma és 1 babérlevél társaságában. Hagytam a vízben langyosra hűlni. A hajdinát al dente-re főztem. Fedő alatt pihentettem.

A vöröshagymát apróra felkockáztam, majd 1-2 tk. kókuszolajon világosra barnítottam. Rányomtam a fokhagymát, hozzáadtam a köményt, a kumint és a pirospaprikát. Rádobtam a kisebb kockára vágott sárgarépát. Fedő alatt 5-7 percig pároltam. Hozzáadtam a zöldborsót (még fagyasztott), majd felöntöttem annyi vízzel, hogy épp csak ellepje. Fedő alatt újabb 5-7 percig pároltam. Beletettem az 1-2 ek. paradicsompürét, átforrt, majd hozzáadtam a lecsepegtetett babot, így is átforraltam, majd beletettem a pergős hajdinát és fedővel félig l3takarva 6-8 percig gyöngyöztettem. Jó étvágyat!

cooked_buckwheat

No comments: